برای روز ولنتاین کادو چی بخریم؟

برای روز ولنتاین کادو چی بخریم؟

برای روز ولنتاین کادو چی بخریم
برای روز ولنتاین کادو چی بخریم

باکس ­های بزرگ و کوچک تزیین شده، خرس‌های پشمالوی قرمز رنگ، شکلات‌های سفید شیرین یا قهوه‌‌ای تلخ، گل‌های رز پیچیده شده در زرورق‌ های براق یا طلایی. این‌ها شما را یاد چه روزی می‌اندازند؟ بله! ولنتاین یا روز عشاق. روز ولنتاین که درست در آستانه تعطیلات هم است. جشن عاشقانه بدون شک به سرعت برگزار می شود و به طرز شگفت آوری پر از فشار است. برای این روز نه تنها باید ایده‌ای منحصربفرد داشته باشید بلکه باید برنامه­ریزی کنید که در این روز بزرگ چه کاری انجام دهید، لباس مناسبی را انتخاب کنید، دکوری زیبا تزیین کنید و در صورتی که قصد ماندن در منزل را دارید، فیلمی را برای تماشا انتخاب کنید. اما انتظار می رود که یک هدیه نیز بدهید و البته که هدیه­ای هم دریافت کنید.

حالا که در حال نزدیک شدن به روز ولنتاین هستیم خوب است که کمی بیشتر با این روز آشنا بشویم. البته که ابراز عشق نباید هیچ روز خاصی داشته باشد و هر روزی که شما به شخص مقابلتان ابراز علاقه کنید، آن روز، روز عشق شماست.

درمورد انتخاب هدیه ولنتاین هم نکات و ایده ­هایی وجود دارد که ما در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد.

آشنایی با روز ولنتاین و علت نامگذاری آن

در بررسی­ های تاریخی مشخص شده که کشیشی به نام سنت ولنتاین در روم وجود داشته که در ۱۴ فوریه کشته شده است. روایاتی درباره این کشیش وجود دارد با این شرح که ایشان به مسیحیان تحت آزار و اذیت امپراتوری روم کمک میکرده و برای سربازانی که طبق قوانین اجازه ازدواج نداشتند، مراسم ازدواج برگزار می کرده.

ولنتاین نام این کشیش بوده و علت نامگذاری این روز هم به این دلیل است. نکته حائز اهمیت این است که این بزرگوار توانست روز عشق را بنیانگذاری کند و به این شکل هرساله عشاق زیادی این روز را در سراسر جهان جشن میگیرند و با دادن هدیه ­های مختلف یکدیگر را خوشحال می کنند و عشق و علاقه خود را ابراز می کنند.

آداب و رسوم روز ولنتاین – ارسال کارت تبریک (معروف به “ولنتاین”)، هدیه دادن شیرینی و گل – در اوایل انگلستان مدرن توسعه یافت و در قرن نوزدهم در سراسر جهان انگلیسی زبان گسترش یافت. در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، این آداب و رسوم به کشورهای دیگر، مانند مراسم هالووین، یا بیشتر از جنبه‌های کریسمس (مانند بابا نوئل) گسترش یافت. روز ولنتاین در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی جشن گرفته می‌شود و سنگاپوری‌ها، چینی‌ها و کره‌ای‌های جنوبی بیشترین پول را برای هدایای ولنتاین خرج می‌کنند.

البته که مردم کشور ایران هم دست کمی از این کشورها ندارند. تاریخچه روز ولنتاین در ایران به دوران قاجاریه نیمه دوم قرن نوزدهم برمی‌گردد، ناصرالدین شاه قاجار در سفر به اروپا همسرش را با خود نبرد و از راه دور برای او در روز ولنتاین کارت تبریک فرستاد. این کارت پستال در موزه های ایران موجود است. از اواسط دهه ۲۰۰۰، روز ولنتاین در ایران به ویژه در بین جوانان محبوبیت فزاینده ای پیدا کرد.

روز ولنتاین مخصوص چه کسانی است؟

این روز جهانی مخصوص ابراز علاقه به یکدیگر است و قطعا در زندگی هر کسی یک نفر وجود دارد که او را به شدت دوست داشته باشد، از افراد خانواده گرفته تا دوستان. پس فرقی نمیکند که یک کبوتر عاشق باشید یا یک عقاب سینگل، شما در هرصورت میتوانید این روز را در کنار فردی که دوستش دارید جشن بگیرید.

در انتخاب کادوی ولنتاین به چه نکاتی باید توجه کنیم

حالا میرسیم به بخش نحوه انتخاب کردن هدیه و کادو. شما باید موارد متعددی را درباره فرد مقابل در نظر بگیرید: نسبت­تان، میزان آشنایی­تان، سن، سلیقه، علایق و … . با توجه به ویژگی­ های شخصیتی طرف مقابلتان میتوانید هدیه ه­ای مناسب تهیه کنید. اما این نکات را هم در نظر داشته باشید:

  • هدیه کلیشه ای نخرید
  • هدیه تکراری نخرید
  • وسایل خانه نخرید
  • سعی کنید هدیه­ تان طرف مقابل را به وجد بیاورد و این لزوما به معنای خرید یک هدیه گران قیمت نیست و گاها با رقم زدن یک روز به یاد ماندنی میتوانید این روز را در خاطراتتان ثبت کنید.

ایده کادو برای ولنتاین

در این بخش میخواهیم با چند ایده برای هدیه دادن به خانم ­ها و آقایان آشنا بشویم. پس تمام آن موارد کلیشه های و تکراری را از ذهنتان پاک کنید و سعی کنید امسال هدیه خلاقانه ­تری را تهیه کنید. البته که مورد مهم در این قسمت، در نظر گرفتن سن طرف مقابل است و با توجه به آن میتوانید یک یا چندتا از این موارد را انتخاب کنید.

اگر سنی پایین دارد: صندل، کفش راحتی، کیف دستی، کیف پول چرم، اکسسوری استیل یا سنگ، گوشواره طلا، آویز طلا، پابند طلا، آویز نقره، دستبند نقره، ست بدلیجات، عینک دودی، ماگ، لوازم ­تحریر، عطر، ادکلن، عطر گرمی، ست لوازم آرایش، هندزفری، هدفون، ساعت مچی، تیشرت، شلوار جین، کاپشن، تاپ یا شلوارک، کوله پشتی، کفش اسکیت، یک جعبه شکلات با یک عروسک جذاب، قاب عکس رومیزی یا دیواری با تصویر دونفره.

اگر سنی متوسط دارد: صندل چرم، پالتو، بوت، نیم بوت، چکمه، بارانی، دستکش بافتنی، زیورآلات طلا، زیورآلات نقره، ست لوازم آرایش، سشوار یا اتو مو، ریش تراش، لوازم ورزشی مورد علاقه، لوازم بدنسازی در منزل، لباس­ های ست ورزشی، لباس­ های ورزشی داخل باشگاه، ساک ورزشی، دمبل متغیر، مت ورزشی، لوازم پیلاتس، لوازم شنا، لوازم ایروبیک، لوازم تی آر ایکس، لباس رسمی یا مجلسی، کیف دستی چرم، کوله پشتی، کیف پول چرم، کیف کارت بانکی، پاوربانک، هدفون، ساعت مچی، ساعت هوشمند، عطر یا ادکلن، عطر گرمی، قاب عکس رومیزی یا دیواری با تصویر دونفره از یک روز به یاد ماندنی.

اگر میانسال است: صندل روفرشی، صندل طبی، گوشی موبایل، تبلت، پاوربانک، ساعت هوشمند، لپتاپ، هدفون، دوچرخه، دوچرخه ثابت، ساز مورد علاقه، ست طلا، ست لوازم آرایش، ست چرم.

اگر بزرگسال است: صندل طبی، کفش طبی، کیف دستی چرم، گلدان با گل مورد علاقه، تابلو فرش، کرم­ های آرایشی و دارویی، دوچرخه ثابت، لوازم خیاطی، لوازم باغبانی، جعبه ابزار.

– نکته مهم این است که نباید بسته بندی زیبا و شکیل را از یاد ببرید و حتماً یک شاخه گل رز و یک متن زیبا را در کنار کادو خود بگنجانید.

گرانی را بهانه نکنید

در اینجا می‌خواهیم یک لیستی به شما بدهیم که در آن کادوهایی معرفی شده است که به راحتی می‌توانید با هر مقدار پولی که در اختیار دارید آن را برای کسی که دوستش دارید تهیه کنید: یک شاخه گل رز، یک عروسک کوچک و شکلات، کتاب مورد علاقه، بلیط تئاتر یا سینما، یک ناهار یا شام دونفره، ، پازل بزرگ با عکس یک روز به یاد ماندنی، یک گردش در سطح شهر، سفر یک روزه بیرون شهر، تماشای یک نمایشگاه هنری، تماشای موزه، یک مورد از لوازم آرایشی، پرداخت هزینه یکی از خدمات سالن زیبایی، پرداخت هزینه شهریه  کلاس مورد علاقه، یک بلیط استخر، لباس راحتی، شال، بند عینک، جاسوئیچی، جا کلیدی، آویز ساعت.

کادو مخصوص خانم ­ها

در این بخش مواردی که صرفا مخصوص خانم ­ها و دخترها هستند را معرفی میکنیم: لوازم آرایش، کفش پاشنه دار یا مجلسی، صندل لژ دار، عطر دخترانه، میکرودرم خانگی، ست طلا یا نقره، قاب گوشی فانتزی، پالتو، مانتو، شال.

کادو مخصوص آقایان

در این بخش مواردی که صرفا مخصوص آقایان و پسرها هستند را معرفی میکنیم: کفش چرم ورزشی، کراوات، کمربند چرم، اسپیکر بلوتوثی، کوله پشتی کوهنوردی، گردنبند نقره، جاسوئیچی، پلیور یا دورس، تیشرت ورزشی تیم موردعلاقه.

کادو برای افراد متاهل (زن و شوهر)

نکته ­ای که باید در اینجا به آن توجه کنید این است که همیشه برای همسرتان سعی کنید تا جایی که بودجه مالیتان به شما اجازه میدهد سنگ تمام گذاشته و بهترین هدیه را برایش فراهم کنید. مانند: پالتو، بارانی، پلیور، هودی، کت شلوار، کت دامن، کت تک، شلوار مجلسی، کفش مجلسی، بوت، شال گردن، شال و روسری، کاپشن شلوار ورزشی، گرمکن ورزشی، حلقه هولاهوپ، استپ ورزشی، میله بارفیکس، عینک آفتابی، کیف چرم، مسواک برقی، مام، ماشین اصلاح صورت، لوازم اداری شیک، ست دستبند و انگشتر شیک، کیف اداری یا سامسونت، چمدان، ساک چرخدار، ست لباس زن و شوهر، پازل بزرگ با عکس یک روز به یاد ماندنی.

ایده کادو لاکچری

اگر وضع مالی خوبی دارید و میتوانید برای هدیه ­تان هزینه بالایی پرداخت کنید، میتوانید این موارد را نیز در نظر داشته باشید: گوشی آیفون، ساعت هوشمند اپل، کنسول بازی سونی، ساعت طلا، تابلو فرش ابریشم.

ایده کادو غیرفیزیکی

میدانید که هدیه حتما نباید فیزیکی باشد و شما میتوانید موارد ناملموس هم هدیه بدهید. مانند: در یک کافی شاپ خلوت ولی دنج و شیک که از قبل رزرو کردید قرار بگذارید و او را به یک قهوه خوش طعم مهمان کنید، اولین قرارتان را بازسازی کنید، در یک رستوران خاص که قبلا در آنجا خاطره خوشی داشتید قرار بگذارید، در طبیت باز قرار بگذارید و با یکدیگر کوه پیمایی آرامی داشته باشید، او را به دیدن یک تئاتر دیدنی یا یک فیلم سینمایی دعوت کنید، یک سفر یک روزه به خارج از شهر داشته باشید، از یک شهر تاریخی و قدیمی دیدن کنید و چند روزی در آنجا اقامت داشته باشید، از یک موزه دیدن کنید، به یک تور کوتاه مدت خارج از شهر یا کشور بروید، به یک جلسه ماساژ درمانی بروید، به یک جلسه آب درمانی بروید، یک جلسه مدیتیشن یا یوگای مقدماتی رزرو کنید، بلیط یک استخر تمیز رزرو کنید، یک بازی هیجان ­انگیز راه بیاندازید و برای آن جایزه در نظر بگیرید، میتوانید بازی ­هایی مانند پینتبال – کارتینگ و اتاق فرار را در این روز امتحان کنید، حتی میتوانید یک مهمانی کوچک برپا کرده و دوستان نزدیکتان را دعوت کنید تا همراه هم این روز را هیجان­ انگیزتر کنید، در منزل استندآپ کمدی  یا کنسرت کمدی اجرا کنید، آشپزی کنید و طعم­ های جدیدی ایجاد کنید، یک پروژکتور تهیه کرده و سینمای خانگی درست کنید.

کلام آخر

حالا شما کلی ایده دارید برای اینکه روز ولنتاین را به نحو احسن برگزار کنید. شما میتوانید خیلی از مواردی که در بالا گفته شد را با بهترین قیمت و کیفیت از سایت #انتخاب-کلیک سفارش بدهید و آن را به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

سایت ما پر است از انواع و اقسام کالاهای متفاوت. شما میتوانید این روز خاص را با هدیه دادن کالاهای متنوع و باکیفیت فروشگاه ما به عزیزانتان خاص­تر کنید.

البته که با احتیاط وارد سایت ما بشوید، چون بعد از ورود به این سایت به برتر بودن محصولات اعتیاد پیدا میکنید و دیگر نمیتوانید از سایتی دیگر خرید کنید.